måndag 24 november 2008

De har ringt!!!


Ännu en gång började telefonen ringa mitt i en lektion och samma sekund som jag hörde plingandet så visste jag att det var förläggaren!

Hon hade sträckläst min bok under helgen och hon gilladen den! Hon tyckte att den var jättebra och underhållande och hon var superimponerad. Hon sa att de diskuterat boken på sitt utgivningsmöte idag och att de är intresserade. Hon undrade om det var okej att en annan förläggare också läste boken och jag sa såklart "ja" (hon sa att alla andra kommer älska boken lika mycket som hon gjorde så jag behövde inte vara orolig). Kanske var det dumt av mig, kanske borde jag ha satt press på henne, men jag tror inte att det hade spelat någon roll. Hon har iaf lovat att de kommer höra av sig igen inom en vecka.

Ahh! En till vecka. Fast jag ska nog överleva!

Nu måste jag gå ut och skrika. Och köpa skumpa. Eller? Jag kan iaf inte jobba. Inte en chans. Hur ska jag kunna koncentrera mig?

15 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, oj, oj...
Det finns så mycket att säga.
Grattis tex!

Anonym sa...

Wow! Vilka nyheter!
Jättekul!! Stort grattis!!

Anonym sa...

Jisses, vad roligt! Åh, det är så spännande att följa dig. Kan bara gissa hur det känns för dig. Grattis!

Mina projekt sa...

å vad spännande!

kram
Karina

Anonym sa...

my goodness, grattis!
ses imorgon! :)

Anonym sa...

Jaaaa! Grattis, grattis, grattis!
Ställ genast undan glöggen och gå på champagnen!

Oj, jag blev alldeles rörd av att läsa det där. Du vet det nog själv, men förstår du vilket superbetyg det är att förläggaren har sträckläst din bok i helgen? Du har nog ingenting att oroa dig för.

Ta den här veckan till att fundera över dina egna krav på förlaget.

Stora kramar!

Emm sa...

Jeeezes! Vad snabbt hon hörde av sig denna gången. Det måste ju vara ett bra tecken. Så glad för din skull! :)

FRIDA sa...

Hej alla!

Tack för era fina kommentarer och ert stöd!

Jag pendlar mellan okontrollerbar glädje och skepcis. Visst är det ett gott tecken att förläggaren läst boken under helgen och att hon är överförtjust. Jag grämer mig dock över att jag inte frågade vad detta innebär. Men, men. Tids nog visar det sig. Och självklart borde även jag fundera över vad jag vill ha från förlaget ;-)!

Kram Frida

maria sa...

Man grämer sig alltid över vad man glömmer/ inte vågar säga i stressen och av rädsla. Men det är ju bara att vänta. Och skriva en ny bok om det inte går vägen den här gången. För uppenbarligen finns det ju något där..eller hur?! :)

Kram Maria

maria sa...

och så ska jag ju säga Grattis också till dig. :) kanske. :P

Anonym sa...

Oh vad härligt! GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS! Det börjar nästan bli jobbigt att dricka champagne så här ofta, men man får väl offra sig... Förresten kan vi kanske skjuta det till i morgon så att vi kan slå två flugor i en smäll. KRAM Språkfascisten, Litterära rådgivaren och framför allt MAMMA

Pernilla sa...

Jag är så glad för din skull! Inte ett dugg förvånad, jag kände det på mig!!! OTROLIGT! Så kul! Grattis! Jag måste nästan korka upp champagne jag också! :)

Anonym sa...

Hurra!! Grattis!! Håll ut, de kommer återkomma med goda nyheter, det är jag övertygad om.

Anonym sa...

STORT GRATTIS!

www.malinrocaahlgren.com sa...

GRATTIS Frida! Det är du värd! Jag beundrar din effektivitet, hastighet, jävlaranamma och disciplin!
:)
Malin