torsdag 4 december 2008

Bokus krokus


Jag kan inte hålla mig längre, jag måste beställa lite nya böcker. Som tur är ska jag köpa saker till andra via nätet och kan därför motivera att jag beställer några pocket(-ar, -s???, hjälp mig svensklärare) till mig själv.

Jag har helt plötsligt fått ett väldigt sug efter Theodor Kallifatides böcker och tänkte börja med hans kriminalroman "Ett enkelt brott". Det ska bli spännande att se hur en sådan litteraturkonstnär hanterar alla deckarklyschor som är så svåra att undvika...

Jag tänkte även tugga i mig min första Elisabeth George ("När ingen ser"), för det kan väl knappast skada med lite klassisk skolning?

Först måste jag dock kämpa mig igenom "Tyskungen" (förlåt Camilla). Jag hatar att inte läsa färdigt böcker och det ligger så många godingar och väntar på mitt nattduksbord att jag snart blir tokig (bl.a. "Brott" av Fossum, "Låt den rätte komma in" av Ajvide Lindqvists).

Nu ska jag gå och läsa! PS. Om någon julklappsköpare har några invändningar mot mina beställningar säg till innan morgondagen!

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag trodde att du var svensklärare! Fast det borde ju heta jag trodde att du är svensklärare. Vad fan vet jag, har just sökt jobb som svenskAläraret...

Anonym sa...

pocketböcker är mitt diplomatiska förslag, annars är det pocketar som gäller, vare sig man vill eller inte!

Emm sa...

Ett enkelt brott läser ju jag nu. ;)

Den är riktigt bra. Så läs! :)

FRIDA sa...

Hej och tack för tips!

Visst låter pocketar bäst, även om det blir konstigt.

Nej jag är egentligen inte svensklärare utan engelsklärare, fast i dessa tider får man ju vara flexibel. På en internationell skola vill de dessutom inte att man undervisar i ett språk som inte är ens modersmål och därför räknas jag som en "lärare i andraspråk" (egentligen engelska), men eftersom jag är svensk blir jag istället en andraspråkslärare i svenska. Finurligt va?

Jag jobbar iaf hellre som svensklärare än svenskalärare ;-)!

Ser fram emot "Ett enkelt brott".

Kram Frida