torsdag 4 december 2008

Nyheter

Jag blir så himla ledsen när jag läser den här typen av artiklar (precis som alla andra i världen antar jag). Historien om den 17-åriga pojken som helt oprovocerat huggits ihjälp på öppen gata i Göteborg är fruktansvärd. För att inte tala om den blinda, förståndshandikappade kvinnan som blev våldtagen när hon släppte in en man i sin lägenhet som bad att få ett glas vatten. Och den galna tyskan som skrattar i rätten. Usch, ibland blir det bara för mycket. Jag borde sluta läsa nyheterna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med. Får magknip ibland på vilka elaka människor det går omkring runt oss. Jag är inte försvarslös men de som är det. Jag vägrar tro på gott men sådana här saker gör mig livrädd och skitledsen.

FRIDA sa...

Hej Tant Brun!

Visst känns det så! Man undrar hur det är möjligt för folk att vara så iskalla och djävliga.

Fy tusan!

/Frida

Pernilla sa...

Det är SKIT och får mina problem att verka futtiga. Håller med du.