lördag 27 december 2008

Dagens göromål

Vi får strax besök av vänner från London. Av den anledningen har jag idag gjort följande:


1. Läst julklappsböcker, bl.a. denna bakbok av Leila och Hej Dolly (kommer reflektion vid ett senare tillfälle).



2. Bakat världens godaste morotskaka (det står så i receptet, jag lovar) som jag tryckt in i den vackra ostkupa jag fick i julklapp (jag har aldrig hävdat att jag är helt normal).



3. Lagat en sjusärdeles lasagne (tror jag iaf).



4. Köat på mellandagsrean för att köpa en madrass till ett bra pris och gjort om vårt arbetsrum till gästrum.



Vad pysslar ni själva med under denna galna mellanperiod?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, Mac Donald´s, slappisoffan och så lite gäster som möjligt:)

Anonym sa...

Äter äter äter och sväller efter en supernyttig höst. Umgås med kära. Ska väl stånga mig fram bland barnkläderna på rean också. Jaaa, och skriva ett första kapitel till en rysare för vuxna till skolan. Kom på handlingen i kväll :).
Låter som du har en fin helg, fortsätt med det ;).

FRIDA sa...

Hej!

Det låter härligt! Jag har själv ingen ork att vara kreativ och skriva, men det är en rätt mysig tid att sitta och komponera på.

Åsa, du är väl inte trött på julmaten;-)!

Kram Frida

Anonym sa...

Jag tröttnade på maten redan 1989 och i år har min son fattat galoppen...här serveras det skinka.Punkt.
Vill man äta julbord får man byta familj.
Men det vill man inte, för esset i rockärmen stavas julklappar, och på detta är Åsa förfärligt bra.
Jag skulle ärligt talat vilja ha mig själv som mamma...:)

FRIDA sa...

Hej Åsa!

Ha ha ha. Jag tycker fortfarande att det är roligt med julmat, men efter ett tag tar det emot. Såklart är julklapparna viktigare ;-)!


Kram Frida