torsdag 25 december 2008

Saker jag skulle säga om jag vågade...


(Bildkälla: Aftonbladet)

...att jag inte vill gå på gym eftersom jag tycker att det är äckligt att Blondinbella kanske har svettats på träningsmaskinerna.


...att jag gärna undviker Katrin Zytomierskas blogg och mediautspel eftersom jag känner likadant för henne som hon gör för överviktiga personer som äter offentligt.


...att det är synd att Alex Schulman och Katrin Zytomierska gjorde slut eftersom de verkade förtjäna varandra.


...att jag undrar om en fråga i Moderaternas kulturtest för invandrare kommer att lyda: "Hur många procent högre lön är det rimligt att män har i ett jämlikt land som Sverige?"




(Bildkälla: Flickr by Wm Jas at http://flickr.com/photos/73268039@N00/128757053)

...vad nysvenskar som bor i Rosengård lär sig om svensk demokrati och jämlikhet genom att bo i mögliga, ruttna och kackerlackshärjade lägenheter?


...varför ingen ger sig på de där jävlarna med bakteriefobi som vägrar skaka hand? (Onödigt vetande om hälsningar: att skaka hand för länge kan uppfattas som aggressivt i både Tyskland och Frankrike, på Hawaii hälsar man oftast genom en kram, i södra Texas anses det utmanade att som man ställa sig mitt framför en annan man när man samtalar, istället står man snett bredvid varandra, på Kuba hälsar man genom en kyss på kinden, i de flesta asiatiska länder bör man buga i samband med en hälsning. Dock är det bara i Sverige som vi hälsar helt normalt och på rätt sätt).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Menar du det Blondinbella skrev om att hon inte ville gå på gym eftersom feta personer kanske hade svettats på maskinerna?

Hon verkar ju inte riktigt riktig den.

Kram/Lilla My

Anonym sa...

Hej Frida!

Nu förstår jag inte alls hur du menar. Katrin och Alex Schulman verkar ju hur trevliga som helst. Var
vänlig och förklara detta påhopp.

/Jan