onsdag 17 december 2008

Inte bara för mig

Oj vad jag känner igen mig i den här artikeln från Svensk bokhandel som Ylva tipsade om. Den handlar om kommunikationsproblemen mellan författare och förläggare. Trist att det är så, men skönt att höra att det inte bara var jag som suttit i veckor och väntat på svar (trots att förlaget hade lovat att höra av sig inom några dagar).

Kanske ska man ge ut sina böcker själv istället, eller hitta ett mindre förlag som verkligen bryr sig.




Så här vill jag känna för min förläggare!

3 kommentarer:

ylva sa...

oj, jag hade helt missat vad som hänt! är förvånad och tycker att det är hemskt tråkigt, men du får ju inte ge upp! någon annan kommer att ge ut böckerna :). och om det drar ut på tiden, prova att självpublicera och visa att det säljer ;).

kram kram,

Anonym sa...

Jösses, det är svidande, men säkert välbehövlig kritik i artiklarna.

FRIDA sa...

Hej!

Ylva, tack. Jag hoppas att det finns någon lösning men det ligger väldigt nära till hands att bara ge upp.

Åsa, ja förlagsvärlden verkar alldeles galen. Går det att lita på någon?

Kram Frida