lördag 10 januari 2009

Den glada julen


Nu är glada julen slut, slut, slut
julegranen kastas ut, ut, ut
men till nästa år igen
kommer han vår gamle vän
för det har han lovat

Den här sången gjorde mig tårögd när jag var liten. När jag stod och plockade undan adventsljusstaken tänkte jag för mig själv att nästa gång som jag tar fram alla julsakerna så är jag en utgiven författare. Jag vet inte riktigt varifrån självfötroendet kommer, men jag tror att det till stor del beror på alla er. I vilket fall så är jag i full gång med plan B, jag håller på och förbereder plan C och jag har även börjat fundera över plan D. Jag kan utan problem sysselsätta mig fram till sommaren innan alla alternativ är provade. Jag lovar att berätta om mina planer så fort något händer, men jag vågar inte jinxa något genom att avslöja för mycket...

Hej då tomtarna!

2 kommentarer:

Annas infall sa...

Hej...
Jag SKA städa ut julen i möra...eller inom den närmsta veckan i alla fall:) Jag brukar oxå tänka på olika saker..vad som har skett innan nästa jul. Det brukar vara olika tankar som kommer flaxandes.
Det är inte fel att tänka positivt! Som det känns så kommer du att lyckats och då vill jag köpa en bok av dig med en personlig hälsning på första bladet:)

FRIDA sa...

Hej Anna!

Tack, vad gulligt! Jag hoppas verkligen att jag har en bok att skriva en personlig hälsning i senare under året.

Kram Frida