lördag 10 januari 2009

Partner sökes...


Finnes: Kvinnlig skribent med vasst och välskrivet manus, massor av skrivlust och intresse för marknadsföring.
Sökes: Engagerad förläggare som vill satsa på ett långsiktigt samarbete.

Mina intressen: Författande, litteratur, resor, matlagning, familj och vänner
Framtidsdröm: Att min Storm-serie, med hjälp av dig, ges ut och blir en sådan succé att jag kan försörja mig på mitt författarskap och fortsätta utvecklas genom att skriva i olika genrer
Utseende: Rektangulär, vit med svart text, vikt: ca. 1,46 kg
Personlighet: Spännande, rolig, samhällskritisk

Är du rätt för mig? Ta chansen. Jag väntar…

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du med Damm förlag på din lista?

FRIDA sa...

Hej Åsa!

Ja, jag har hört talas om dem. Tack för tipset ;D!

Kram Frida

Annas infall sa...

Har hört att man ska söka ett förlag i det landskapet man bor i.... Karina berättade det för mig. Lite svårt kanske om man bor i en stor stad. Lite lättare för någon som bor i ett landskap som inte har så många författare tidigare. Vad ska jag säga om min chans då.
????????????????????????????????!
Kommer från samma by som Selma Lagerlöf.... som lite bodde jag någon km från Mårbacka!
Göran Tunström kom från samma kommun som jag lever i nu!
Bor 50 meter från med en av sveriges bästa krimförfattare H. Tursten!!!
Min bästa vän har kommit lååångt med sitt manus, hon ska till Stockholm och diskutera med ett förlag. Jag skulle få följa med som tolk:) eller moraliskt stöd!
Hur stor är min chans rent procentuellt att ett förlag skulle nappa på mitt manus.....finns det något minder än micro mm?
Det är ju klart värmland ÄR ett litterärtlandskap...

Upp och ner går det där förbaskade självförtroendet...:)
Ha det bra! //Anna

FRIDA sa...

Hej Anna!

Jag tror snarare att all den litterära kultur som finns runt dig talar för att du kommer lyckas. Du andas ju litterär luft!!! Tänk inte så, är det mening att du ska bli utgiven så kommer det hända. Det är bara att köra på!

Men jag vet precis hur det fungerar. Man får alla möjliga konstiga idéer som sänker självförtroendet. Vid något tillfälle läste jag mitt manus och tyckte bokstavligen att varje ord var fel. Hjärnan sätt äro outgrundliga.


Kram Frida