lördag 3 januari 2009

Filosoferar



Ibland tänker jag såhär: om ett förlag hade anställt mig så hade jag kunnat ge nästan hur stor vinst som helst. Jag är otroligt produktiv (hade lätt kunnat skriva 2 böcker om året), jag har spännande idéer och jag får sällan skrivkramp (och får jag det behöver jag bara titta på lite film och läsa för att bli inspirerad igen). Jag är lätthanterlig och ställer få krav. Jag behöver inte dansa en soldans, dricka specialimporterat te från regnskogen i Taiwan och fingra på ett Fabergéägg för att kunna producera. Jag kan skriva deckare, kärleksromaner och ungdomsböcker. Det enda ni behöver göra är att matcha min pissiga lärarlön så att jag klarar mig. Förstår ni inte vilken möjlighet detta är?!

Any takers?

3 kommentarer:

Pernilla sa...

:) Sååå pissig är den väl inte ändå? Men jag tror också att ett förlag skulle vinna på det där. Helt klart!

Anonym sa...

Kan vi inte få läsa en bit av ngt som du skrivit.:)

Så vet vi vad vi pratar sedan när vi håller med dig!

Skicka till fler förlag! Alla förlag , om du skriver bra så kommer ngn att vilja publicera dig. Det är jag säker på.
(Du sade När, när jag sade OM)
Glöm inte det, det är jag som är tvivlaren inte du.:)

MVH
Kristina

FRIDA sa...

Hej!

Pernilla, utanför storstäderna är lärarlönerna extremt pissiga. De flesta erbjuds runt 18 000 som ingångslön, efter 5 år på universitet! Jag erbjöds samma, men fick upp min något och sedan är det ju bara att följa kurvan, som inte pekar uppåt alltför kraftigt. Sad but true.


Hej Kristina!

Även om jag är jättesugen på att publicera något jag skrivit så vågar jag nog inte det. När man skickar en bok till ett förlag så "säljer man ju rätten" att trycka boken och har man redan publicerat bitar så kan det kanske bli problem. Men vid en eventuell utgivning kommer jag absolut vilja lägga ut något kapitel av "Stormhav" på bloggen!

Kram Frida