torsdag 15 januari 2009

Fridas nattliga(?) äventyr


Ute är det becksvart. Jag har varit vaken i över 12 timmar och jobbat så att ögonen går i kors. I ett desperat försök att få iväg de sista manusen gav jag mig ut på jakt efter kuvert, frimärken och sista-minuten-brevlådor.

Det kändes verkligen som att det var natt. Som om jag var en sömngående zombie som irrade runt i mörkret. Trots att posten försökte lura mig genom att flytta Lunds enda sista-minuten-låda, lyckades jag med hjälp av ett bensinmacksbiträde i målbrottet och med en mimik som oroväckande mycket påminde om Björn Gustavssons hitta till den lilla tvärgata där lådorna numera huserar.

Jag hann posta mina manus innan tömning och nu firar jag med en hembakt brownie (av någon outgrundlig anledning kändes det avgörade att förläggarna får mitt manus innan helgen).


Sådant sysslar jag med på kvällarna. Vad gör ni?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna och hejar på dig. Som alltid! :)

FRIDA sa...

Hej Emm!

Tack. Nu har jag lagt ut så många krokar att någon måste nappa snart, annars blir jag galen.


Kram Frida