måndag 16 februari 2009

Vecka åtta





Nu har jag semester. Som ni kanske minns har jag hoppats på att få något typ av besked inför den här veckan så att jag kunde ägna den åt att skriva.

Som vanligt snurrar hjulen i maskineriet långsammare än önskat och nu sitter jag här med kli i fingrarna och funderar.

Innerst inne känner jag ett enormt sug efter att börja på min kärleksroman. Det är den jag fantiserar om på dagarna och drömmer om på nätterna.

Jag är dock rädd för att påbörja arbetet för tidigt innan historien har hunnit mogna. Dessutom kanske processen måste avbrytas om jag nu har sådan tur att någon blir intresserad av Stormhav.

Fast kanske är det bara bra om jag påbörjar min nya roman och jag ser en eventuell kontakt angående Stormhav som något "negativt".

Åh nej, vad jobbigt! Vill de ge ut Stormhav. Då måste jag ju skriva nästa bok i serien om Fredrika Storm. Suck och pust vad synd det är om mig ;D!

Och om ingen är intresserad så är jag ju mitt uppe i min nya roman och då gör det nog inte lika ont om Fredrika Storm går i graven.




Omogna surkart blir ingen bra bok

Inga kommentarer: