söndag 24 maj 2009

Pizza och blodsband


Åh vad det är härligt att vara ledig! Idag har jag ätit frukost i sängen och tittat på såpor. Kan det bli bättre? Nu måste jag nog snart gå upp ;D.

Jag lovade att avslöja information om herr Leonardo och här kommer den:

En släkting till mig har släktforskat och kommit fram till att vi härstammar från Italien (det finns alltså en genetisk förklaring till varför jag älskar pizza). Som om inte det vore nog hittade hon blodsband till självaste Leonardo! Är inte det fantastiskt så säg?

Dock känns det viktigt att påpeka att vi härrör från en person vars pappa påstås vara Leonardo. Det finns ett 30-tal kvinnor, samtida med Da Vinci, som menar att han är far till deras barn.

Hmm. Detta kanske vore något att skriva en bok om. Vad tror ni?

2 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Tja, en viss likhet går faktiskt att skönja:)

FRIDA sa...

Ha ha ha. Precis vad jag vad ute efter. Kul att du såg det.

Kram Frida