tisdag 1 september 2009

Influensa


Jag har redan lyckats få influensa. Det började med en orolig mage och halsont. Under natten kände jag mig febrig och fick jätteont i huvudet, ansiktet, nacken, ryggen och armarna. Jag sov nästan ingenting och känner mig ganska så borta.

Som tur är har jag bra influensamedicin från utlandet som hjälper mot smärtan och jag tror att jag kommer vara bra igen inom några dagar. Men usch vad det är tradigt att vara sjuk.

Jag tror inte att jag har svininfluensan. Dock har familjen i Mexiko som haft den sagt att många får en mildare form och på ett sätt hade det varit rätt praktiskt om jag nu haft den och inte behöver oroa mig mer sen.

5 kommentarer:

Malin W sa...

Typiskt, typiskt, va´? Är själv lärare och vet att man i regel alltid blir sjuk så fort terminen har börjat...
KRYA PÅ DIG!

Vill inte vara jobbig på något vis... Men vill ändå påminna dig om det där kortet *host, host*. Ser fram emot att få se din nya frisyr/färg.
=D

Anonym sa...

Usch, har själv precis varit sjuk så jag vet hur trist det är. Hoppas du snart piggnar till!

kram
Karina

Pernilla sa...

KRYA!!!
Har också en förmåga att nedlusas av alla bakterier i början av varje termin...

Therese sa...

Hej Frida, stackaren! Hur mår du idag?

Det låter väl ganska sannolikt att du har svininfluensan tycker jag? Är inte mer insatt i det än vad jag läst mig till, bla på sjukvårdsrådgivningen, men det låter som en klockren beskrivning av svininfluensan. Läs gärna om den på sjukvårdsrådgivningens hemsida: http://www.1177.se/Artikel.asp?CategoryID=37711

Håller med dig - jag hade också velat kolla om jag hade fått den (om jag hade varit sjuk som du), men samtidigt ska man ju inte sprida den genom att gå hemifrån så att lämna prov är verkar inte bli populärt. :(

Men du? Om Antonio också blir sjuk så tveka inte att höra av er om ni behöver hjälp med att handla mat osv - jag cyklar gärna upp och hjälper till! Vore intressant att utmana min influensa-tålighet, jag har liksom mig veterligt aldrig haft influensa, men det lär väl vara för att jag aldrig utsatts för det antar jag. :)

När du blivit bättre kan vi kanske träffas och äta? Hör av dig om lämplig dag isf!

Hoppas du snart kryar på dig och att Antonio slipper undan helt! KRAMKRAMKRAM!!

/Therese

FRIDA sa...

Hej!

Ms Wonka, eller hur? Jag lovar att det kommer bildbevis så fort jag ser (känner mig) lite fräschare ;D!

Karina, tack. Det är tråkigt att vara sjuk fast ibland kan det nog vara nyttigt att tvingas ligga och stirra i taket ett par dagar. Dock var detta helt fel tid för mig att bli sjuk, jag hade ju bara precis satt igång terminen och nu kom allting av sig...

Pernilla, tack! Lärare borde få all vaccinering som finns sant slippa karensdagar!

TW, vad du är gullig! Tack! Vi kommer nog att klara oss. Antonio är också sjuk och jag blir mer och mer övertygad om att vi har fått svininfluensan men jag antar att vi aldrig säkert kommer att få veta. Hoppas allt är bra med dig. Vi kan väl se om det går att träffas nästa vecka eller veckan efter det...


Kram Frida