tisdag 8 september 2009

Köp en bok, vinn en bil


Jag har precis sett en video om hur man marknadsför sin bok på en sajt som heter "get published TV". Bland annat tar programledaren upp hur viktigt det är att skapa en länk till de som köper ens bok så att man kan uppmuntra dem att köpa fler böcker.

Jag har även läst om en ny deckare som marknadsförs med hjälp av Victoria Silvstedt. Hon finns på boken framsida och ska föreställa bokens huvudkaraktär och dessutom kan man få trisslotter på köpet om man inhandlar boken.

Jag vet faktiskt inte om sådan marknadsföring verkligen skulle få mig att köpa en bok. Spännande information om författaren, bonuskapitel eller ytterligare information om karaktärerna på en hemsida, kanske. Men trisslotter, knappast.


Däremot gillar jag när man får en pocket eller DVD-film på köpet när man inhandlar en damtidning.

Vad tycker ni?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den boken har jag sett i sommar! På disken i en tobaksaffär. Blev inte sugen, kan jag säga.

FRIDA sa...

Hej anonym!

Nej, det känns liksom fel. Böcker är ju något magiskt, härligt och underbart. Tänk vilken mardröm om alla böcker i en bokhandel hade blonderade och opererade modeller på framsidan.

Kram Frida