måndag 12 oktober 2009

Läs om min stress, det är roligt!

Jag känner mig stressad (förvånad någon?).

Förutom att jag måste skriva över 100 elevkommentarer inför utvecklingssamtal har jag ungefär 2000 uppgifter att rätta (okej, kanske lite överdrivet, men i alla fall 70, 80 stycken).

Dessutom ska byggbolaget rätta till felen i vår lägenhet den här veckan och eftersom de har missat jättemånga saker de senaste tre gånger de varit här är jag orolig att de gör samma sak igen (och det här är sista chansen att få hjälp).

Som om inte detta vore nog kommer min makes släktingar på besök i nästa vecka. Lägenheten måste skrubbas med tandborste, mat ska lagas och utflykter planeras.

Och glömde jag att berätta att jag börjar på fyra nya "teman" med mina olika klasser de kommande två veckorna, vilket innebär att ett enormt förarbeta som jag drömmer mardrömmar om på nätterna (att använda läroböcker är omodernt, hos oss skapar lärarna i princip allt material - och i teorin är det bra).

Och så var det det här med motion. De senaste 15 dagarna har jag varit duktig och promenerat eller tränat nästan varje dag. Men så fort det blir superstressigt så måste ju något prioriteras bort och då blir det träningen.


Jag har i alla fall hunnit skriva lite ikväll (ett bra sätt att koppla av på!).


ORD
Idag: 5 137

Inga kommentarer: