måndag 6 september 2010

En god investering



Jag måste erkänna att jag tvekade innan jag la ut X antal hundralappar på ett par nya, fina joggingskor och en löparjacka. Risken fanns ju att de inte skulle bli särskilt använda och det vore ju väldigt tråkigt (i dubbel bemärkelse). Otroligt nog har det inte blivit så, jag har sprungit så mycket att det nu känns helt naturligt att slänga på joggingkläderna när jag kommer hem ;-).

Dessutom har jag upptäckt att när mitt schema tillåter en joggingtur någon gång under tidig eftermiddag så blir jag dubbelt så effektiv under resten av dagen.

Synd att inte alla alltid kan ha flexibilitet i sitt arbetsschema, tänk vad mycket mer som skulle bli gjort då! Ta de stackars skoleleverna som exempel, de som ska sitta på lektion efter lektion och vara engagerade. Det är klart att de är dödströtta vid tre på eftermiddagen. Tänk om de fick göra lite gymnastik och sedan äta ett ordentligt mellanmål, då skulle de nog vara betydligt klarare i huvudet! Och tänk vad mycket effektivare alla människor i Sverige hade varit om de fick ta fler pauser, kunde välja att arbeta i en miljö som passar dem och kunde röra på sig mer under dagen.

Jag kanske borde satsa på att bli politiker. Vad tror ni om flexilitetspartiet, vi är flexibla i precis ALLA frågor (och vi ger alla aspirerande författare som förtjänar det bokkontrakt). Det kanske vore något?

Inga kommentarer: