torsdag 14 oktober 2010

J***a f*n




Idag var jag och fick en jättehärlig friskvårdsmassage. Min duktiga massös berättade för mig precis vilka muskler som jag behöver stärka för att undvika problem med ryggen och hur jag skulle träna dessa muskler på en pilatesboll. Duktig som jag är gick jag raka vägen till Stadium och köpte en pilatesboll som jag sedan förväntansfullt packade upp.

Nu tror ni kanske att det räcker med att packa upp en pilatesboll för att man ska kunna träna med den, men se där har ni fel. En pilatesboll måste pumpas upp. Okej tänker ni, det kan väl inte vara särskilt jobbigt, en lite pilatesboll är väl ingenting i jämförelse med, låt säga, en luftmadrass.

Ja, man skulle kunna tro det, men denna j***a pilatesboll är helt omöjligt. Pumpen som kom med passar inte till ventilen, bollen är vakuumpackad och stenhård och helt omöjlig att ändra form på och hur mycket jag än pumpar så sker ingen som helst förändring.

Och fyi är jag ingen mes som ger upp så fort något inte fungerar. Jag har i princip monterat varenda möbel vi har alldeles ensam och släpade t.ex. själv hem en 8-lådors dubbelbyrå och satte ihop den för bara 2 veckor sedan. Men den här pilatesbollen har fått mig på fall. Jag har ingen aning om vad jag ska göra och risken finns att ni snart kommer att kunna läsa på Expressen.se om en kvinna som löpt amok i en Stadiumbutik efter att hon inte har fått någon hjälp med sin pilatesboll.


PS. Dagens ord: pilatesboll DS.

4 kommentarer:

Sara sa...

Åk till en cykelaffär och pumpa med deras slangpumpar, det kanske går? Förslagsvis en i närheten av hemmet, så att du inte behöver gå genom hela stan med bollen sen..

Simona sa...

Jaa, den där har jag också köpt. Den ligger i förrådet numera....

Anonym sa...

Jag köpte också en pilatesboll på Stadium! Ligger numera undanstoppad utan luft ... verkar vara ett vanligt pilatesöde. Reklamera den om du tror att det är fel på bollen! Eller kom och låna min pump, som funkade alldeles utmärkt. :)

Anonym sa...

ha ha det är kanske det som ger bästa träningen, att lyckas blåsa upp den?