måndag 18 oktober 2010

Skakig


Jag går runt i någon slags dimma och skakar och snubblar (inte så farligt som det låter - när jag berättade för en kollega hur jag mådde sa hon "jaha, som vilken lärare som helst, med andra ord").

Vet inte riktigt om jag har fått något virus eller om det är den medicin jag börjat med som spökar (eller möjligtvis både och). I vilket fall ursäkta att jag är så tråkig. Har inte riktigt ork med bloggen och vill helst bara sova.


Lyckades dock få min pilatesboll uppblåst av personalen på Stadium. De höjde lite på ögonbryn åt den korkade kunden som inte lyckades pumpa upp sin pilatesboll själv, men det bjuder jag gärna på!


För ett par veckor sedan skrev jag att jag skämdes efter att ha skickat ett mail till ett förlag som visade sig mest ger ut ungdomslitteratur. Nu har de dock hört av sig och vill läsa "Desamor"! Jättekul! Det kanske lönar sig att vara lite "gåpåig" i alla fall.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter ju lovande. Jag håller tummarna!!

Anneli Stålberg sa...

Hoppas att du känner dig friskare snart!

Vad spännande med förlaget som vill läsa ditt manus :)

Ninas skrivarlya sa...

Om det är Levaxin du äter så har jag för mig att man kan bli lite skakig i början när kroppen håller på att vänja sig vid medicinen.

Kul med förlaget! Håller tummarna!!

Barbro sa...

Jag kommer ihåg att jag själv tyckte jag gjorde liknande misstag.
Senare har jag insett att de nog inte bryr sig särskilt mycket om det. Med så många manus de får, har de nog inte tid att förundras alls.
Så roligt ändå, att förlaget var positivt.

FRIDA sa...

Hej!

Ja, särskilt som man så ofta skickar iväg manus utan att ha en aning om vad som händer med dem (man kan ju hoppas att de blir lästa, men hur vet man egentligen det?).

Precis, det är Levaxin. Skönt att höra att fler upplever/upplevde det såhär. Har dock upptäckt att jag har feber också så jag stannar hemma idag.

Visst Barbro! Jag har skämts för många av de "försök" jag gjort att få mitt manus uppmärksammat, men nu bryr jag mig inte längre.

Kram Frida

LINA K sa...

Härligt att de vill läsa nu i alla fall! =) Och hoppas du kryar på dej! Fint skrivet också - gillar formen!

Ninas skrivarlya sa...

Jag äter inte själv Levaxin, men mamma gjorde det och dessutom har jag jobbat som sjuksyrra i 11 år så jag har sett många patienter som äter den medicinen. Men ha hopp som sagt, du kommer må bättre så småningom! :)