torsdag 2 februari 2012

Oscarstal

De svenska regissörerna som gjort den nya "Underworld-filmen" intervjuades på SVT i morse. De sa bl.a. att under filmandets gång så pendlar de ständigt mellan att känna att de gör världens sämsta film och att skriva på sina Oscarstal.

Det tyckte jag kändes väldigt skönt att höra eftersom jag är precis likadan. I den ena sekunden är man beredd att ge upp hela projektet (vem kommer liksom vilja läsa mina knasiga historier) och i den andra tänker man att det här är ju otroligt spännande och rörande.

Det underbara med att skriva böcker är ju dock att oavsett hur bra en bok är så får man ju alltid skriva sitt Oscarstal i form av ett efterord. Jag tror att jag funderade på mitt "tack" långt innan jag blev färdig med mitt första manus, är ni likadana?

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha! Jag har redan skrivit mitt tacktal för Augustpriset. Det trodde jag alla med skrivdrömmar gjorde :-).


/Anne