lördag 2 juni 2012

Dag 1

Idag har jag påbörjat detoxen och jag mår okej, lite trött och småhängig, men det beror nog på stress och baciller snarare än vad jag äter.

Jag trodde att det skulle vara väldigt jobbigt att inte äta på morgonen, men det gick bra eftersom jag bara var hemma. Kändes dock skönt när jag vid 10 äntligen fick dricka min smoothie på rismjölk, frusna bär, proteinpulver och näringstillskott och den var godare än väntat.

Efter ett ganska hektiskt schema var jag vid 12 riktigt trött och hungrig, men då var det fortfarande ett tag kvar till lunchen så jag fuskade genom att äta några mandlar.

Hur jag ska klara att bara äta lite vattning soppa till kvällsmat återstår att se, men nu ska jag snart köra igång juicemaskinen för att göra lite mellanmålsdricka och det är ju alltid roligt.


Dagens höjdpunkt: smoothien
Dagens besvikelse: kokosvattnet som smakade äckligt och inte alls var mättande (men som tydligen är bland det nyttigaste man kan stoppa i sig)
Dagens craving: mörk choklad och coca-cola

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad bra att du är så envis och inte ger upp! Det kommer säkert att betala sig så småningom.
Heja på och krya på dig!

Kram M