tisdag 18 september 2012

En upp- och ner-, in- och ut-, bak- och framdag.

I dag har varit en sådan där dag då allting blivit fel. Jag kan inte hitta min jobbnyckel, jag har tappat bort en bok jag behöver och dessutom bär jag hela tiden på en skev känsla, som om jag vore ur fas med tiden. 

Då jag ser mig själv i spegeln känner jag inte igen mig. Mitt hår ser annorlunda ut, mitt smink har plötsligt fel färg och mina kläder passar inte. 

Och värst av allt kanske är att min telefon la av i dag. Utan någon som helst förvarning började den blinka för att sedan dö. 

Jag vet att det är fånigt att klaga över en trasig telefon, men den har blivit ett så viktigt verktyg för mig att jag känner mig helt handfallen utan den. Hur ska livet fortsätta att fungera utan den? Hur ska jag hålla ordning på var jag ska vara och göra när? Kolla mail? Twittra? Ta kort? Och just det, ringa?

SUCK.

Hoppas att Tele2 är snabba på att byta ut trasiga mobiler. Och hoppas att DET DÄR händer så att jag kan få dela med mig. Snart. 

Inga kommentarer: