torsdag 20 september 2012

Författarcentrum Syd

Nu har jag blivit medlem i Författarcentrum Syd. Som författare är man ju ofta rätt ensam så det känns skönt att vara en del av en förening som arbetar med frågor som berör "yrket". 

Jag har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska ansöka om medlemskap i Sveriges författarförbund. Dels kostar det 2000 kr om året, dels är det inte ens säkert att man blir antagen (var det inte Denise Rudberg som nekades medlemskap då hon sökte?). 

Någon av er som nyligen blivit medlemmar eller som funderar på att söka? Vad finns det för fördelar?


4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!
Kram M

Åsa Hellberg sa...

Jag pratade med förbundet på min release igår och de är inte mossiga längre. Du blir medlem (och jag också om jag vill.)

FRIDA sa...

Hej M.

Tack!

FRIDA sa...

Hej Åsa!

Tack för tipset, bra att veta. Tycker dock fortfarande att det är dyrt...

Något att fundera över.

kram