måndag 25 augusti 2008

Depp (tyvärr inte Johnny)


Vissa dagar känner man sig bara så sliten, särskilt när man försöker återhämta sig från magsjuka samtidigt som man jobbar. 

Idag var jag helt övertygad om att det skulle ligga ett tungt kuvert innanför dörren med ett stort rött "Nej tack" på, från något förlag

I god jantelagsanda vill jag bara påpeka att jag vet hur omöjligt det är att bli utgiven och att chansen är lika stor som att vinna på lotto, men man kan väl få drömma...

Hade förlagen redan läst mitt manus och refuserat det så hade det varit tillbakaskickat vid det här laget, så ännu lever en liten gnutta hopp. Jag fasar dock för den dagen då det kommer tillbaka och jag måste ta beslut om att A) skicka det till andra förlag B) sätta mig ner och ändra om manuset C) börja skriva på ett nytt manus. Jag har dessutom börjat skriva uppföljaren till Stormnatt, Stormhav, och om Stormnatt refuseras finns det ju ingen anledning att fortsätta skriva Stormhav

Dagens solstråle är i alla fall mina underbara elever som är supergoa. Vem hade kunnat tro att en 9:a kan vara världens raraste klass?


Inga kommentarer: