onsdag 8 oktober 2008

Svar på kommentarer

Jag har precis installerat en besöksräknare på bloggen (okej, en sanning med modifikation, min man har precis installerat en besöksräknare på bloggen) och det är så himla kul att räkna besökare. De första tolv timmarna var det ca. 40 personer som hittade till min blogg. Jag hade ingen aning om att så många besökte mig, det var verkligen jättekul! Ett stort tack till alla som vill läsa om mitt just nu mycket spännande liv, och ett särskilt tack till de som också orkar kommentera!


Till Kristina:
Min kriminalroman Stormnatt är ca. 83 000 ord lång eller 465 000 tecken (inkl. blanksteg). Den känns alldeles lagom lång, men det finns naturligtvis både jättebra böcker som är mycket längre och mycket kortare.

Till Jossan:
Vilken chock det måste vara att komma så nära och sedan inte få ge ut sin bok. Usch, man blir verkligen nervös. Du av alla förstår väl precis hur jag känner just nu. Om jag blir ombedd att skriva om kommer jag också göra mitt bästa att följa förlagets instruktioner, men alla som försökt skriva om C- och D-uppsatser och/eller X-jobb vet hur svårt det kan vara att anpassa sig efter andras idéer. Dock är det härligt att höra att du gett ut boken själv! Bra gjort, det måste kännas skönt att få hålla sin färdigttryckta bok i handen för första gången.


Jag fortsätter svara på kommentarer senare, nu ska jag ha möte. Jag har undervisat utan en riktig paus sedan 8.30 imorse så jag är riktigt trött vid det här laget...

Inga kommentarer: