tisdag 15 juni 2010

Vilka förlag?



Hej!

Malin, vad du är rar. Jag tror att du har precis samma chans som jag att bli utgiven. "Desamor" är inte en komedi utan snarare ett drama som delvis utspelar sig i det förflutna. Den handlar om kärlek, svek, arv och identitet och knyter samman flera människors liv. Som sagt, jag är otroligt nöjd med grundhistorien ;-).

Vill man bli utgiven verkar det dessutom vara ett gott tecken att hänga på min blogg. Det är rätt så många som varit på besök här som blivit utgivna (Agnes, Simona, Liz m.fl.).


Pernilla, tack! Jag älskar också namnet och vänta bara tills du läst historien. Då får det en djupare mening (tycker jag iaf...). Jag känner på mig att vi kommer bli utgivna samma år (hoppas bara det sker någon gång innan 2020 ;-).


Anna, jag har börjat med att skicka manuset till de förlag där jag har kontakter. De flesta är mellanstora förlag som jag av olika anledningar har en positiv bild av. Om inte det går hem så planerar jag att jobba om manuset under sommaren, få fler vänner att läsa och ge feedback, utveckla karaktärer och fördjupa historien, och sedan sikta in mig på de allra största förlagen som jag faktiskt inte har skickat till ännu.



KRAM

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du är tillbaka! Håller tummarna att det går vägen nu. Det är verkligen på tiden!

kram
Karina

Anna & Jörgen sa...

Tycker också det är jättekul att få läsa din blogg igen. Har gått in var och varannan dag och kikat. Nu hade jag plötsligt flera inlägg att läsa! Lycka till

La vie et moi sa...

Så du menar att du har jobbat med manus under din undervisningsfria tid?! Hehe, det har jag också. Roligt att du har fått dig tillbaka och att du kommer ut starkare och starkare. Kanske till och med som utgiven författare!

Nina sa...

Oj vad roligt att du är tillbaka igen. Har saknat din blogg.

Spännande med förlagen, hoppas verkligen du blir utgiven. Får jag vara nyfiken och fråga vilka förlag du skickat till? Själv håller jag på att nosa upp lite nya förlag att skicka mitt nyredigerade manus till, så alla tips mottages tacksamt. :)

Lycka till!!

Anneli Stålberg sa...

Det är så kul och intressant att läsa din blogg. Eftersom jag själv älskar att skriva och är ännu en av alla världens författarwannabes så är det värdefullt att läsa om skrivartips.

Lycka till med din bok! Spännande namn du har valt.

Malin W sa...

Välkommen tillbaka! Vi har saknat dig (hoppas att du mår bättre och är rädd om dig).

Det låter verkligen som att du har en spännande story på gång.
Önskar dig LYCKA TILL!

FRIDA sa...

Hej!

Tack Karina! Du är naturligtvis också en av mina snart publicerade bloggvänner.

Tack Anna! Vad gulligt!

Hej "La vie et moi". Jo jag skrev lite när jag var sjuk och det var faktiskt otroligt terapeutiskt (inte undra på att så många av mina karaktärer mår dåligt, en är tom sjukskriven). Att skriva ger livet mening och det är precis vad man behöver när man är sjuk, inte sant ;-)?

Nina, tack. Jag visste inte att jag hade så många läsare. Alla era kommentarer värmer verkligen! Jag avslöjar helst inte vilka förlag jag är i kontakt med eftersom jag vill kunna skriva om dem här utan att trampa någon på tårna, men jag skulle säga att det finns drygt tio stora/mellanstora förlag som man bör börja med och de är inte särskilt svåra att hitta. Försök rikta in dig på förlag som ger ut samma genre eller typ av bok som du skrivit.


Hej Anneli och Malin W, tack snälla!


Stor kram, Frida

Toffs sa...

Om det är så att din blogg för tur med sig när det gäller utgivning så tänker jag definitivt börja hänga här nu när jag hittat hit! Så himla bra tips och en hel del inspiration - me like!